www.foreningskompetencer.dk

Grundoplysninger
* Dit navn:

Foreningens navn

Beskrivelse af foreningen og din rolle i den: Hjælp til beskrivelse

* Baggrund og erfaringer: Hjælp til beskrivelse

Har du en sparringspartner? Hjælp

Bemærk: Når du fortsætter til 2. del får du mulighed for at afbryde og gemme forløbet, så du kan arbejde videre på et senere tidspunkt.
Gå til del 2. af din kompetenceprofil
Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)
Giv en kort beskrivelse af foreningen – bl.a. formålet/idéen, medlemmer, målgruppe, aktiviteter, m.v. Du kan evt. finde anvendelig tekst i foreningens formålsbeskrivelse i vedtægterne, en præsentationsfolder om foreningen eller hjemmesiden. Derefter skal du lave en kort beskrivelse af din egen rolle og opgaver i foreningen: hvilke roller har du haft, hvad har du hovedsageligt lavet, hvor længe har du været/var du medlem af foreningen og hvor aktiv har du været mv. Kom gerne med konkrete eksempler på nogle af aktiviteterne.

Bemærk: Hvis du ikke har udfyldt Foreningens navn og Beskrivelse af foreningen, så kommer disse felter ikke med i kompetenceprofilen.

[luk]
Dette felt skal udfyldes, fordi det giver et bredere billede af, hvor du har udviklet og brugt dine bonuskompetencer i praksis. Notér i stikord, hvis du har erfaringer med f.eks.: andet foreningsarbejde eller andre frivillige aktiviteter og interesser, uddannelse, job eller kurser i folkeoplysningen (aftenskole, højskole, fri fagskole, daghøjskole, produktionsskole, ungdomsskole, efterskole eller folkeuniversitetet). Sæt ca. årstal på. Du kan evt. også notere din familiemæssige situation - at have børn kan f.eks. udvikle mange kompetencer. Hvis du glemmer noget i første omgang, kan du gå tilbage og tilføje mere.

[luk]
Du kan udfylde skemaet alene, men det er en stor fordel at have nogen at sparre med, undervejs eller til sidst. En sparringspartner kan f.eks. hjælpe dig med at få øje på det, du kan, og han/hun kan hjælpe dig med at finde eksempler på situationer, hvor du har vist dine kompetencer. Sparringspartneren skal helst være en, der kender dig, f.eks. fra foreningsarbejdet.

Hvis du har en sparringspartner, så sæt kryds ved ja her, vælg blandt afkrydsningsmulighederne og skriv sparringspartnerens navn.